V úterý 16. září 2025 bude na ČT2 od 20:55 vysílána premiéra dokumentárního filmu "Mořeplavci pravěku" o experimentálně archeologické expedici v Egejském moři "Monoxylon IV", které se v létě 2023 zúčastnil i náš pegagog Mgr. Bc. Luděk Ducháč.
Dokumentární film o expedici bude kvůli úmrtí Roberta Redforda posunut na středu 17. září 2025, předpokládaný čas 16:15.
V pátek 5. září 2025 se studenti 4.A a oktávy pod vedením vyučujících L. Ducháče a G. Strašilové vypravili na exkurzi do památníku a muzea Auschwitz-Birkenau, bývalého německého nacistického koncentračního a vyhlazovacího tábora v dnešní polské Osvětimi. V rámci prohlídky dvou ze tří někdejších hlavních táborových částí celého komplexu (Auschwitz I a vlastní Auschwitz II-Birkenau), kde v průběhu druhé světové války ztratil své životy více než 1,1 milion mužů, žen a dětí, se seznámili s ponurými dějinami tohoto místa a historickými souvislostmi holocaustu, které jsou s ním spjaty. Již téměř před půl stoletím byly tyto prostory někdejšího tábora s ubikacemi, vězeňskými kobkami, strážními věžemi, zdmi, ostnatými dráty, železničními kolejemi a plošinami, šibenicemi, pozůstatky plynových komor, krematorií a osobních věcí obětí zapsány na seznam světového dědictví UNESCO.
V pátek 20. 6. 2025 u nás probíhala netradiční forma výuky v podobě projektového dne. Pro studenty nižšího gymnázia (primy až kvarty) byly připraveny kvízy, tajenky a úkoly, jejichž řešením žáci ověřovali znalosti a procvičovali dovednosti, které získali během uplynulého školního roku. Žáci byli rozděleni do několika skupin, přičemž v každé skupině byli žáci dvou různých ročníků (prima + sekunda, tercie + kvarta). Projektová výuka byla rozdělena do dvou částí, a to na tzv. “jazykový blok” a “science blok”. V rámci jazykového bloku čekala žáky primy a sekundy honba za pokladem na Masarykově náměstí. Každá skupina obdržela originální pracovní list s otázkami v angličtině, jejichž zodpovězení bylo možné pouze hledáním odpovědí v prostranství náměstí, přilehlých uliček a dokonce i některých obchodech. Otázky se týkaly životního prostředí, lokálních ekoproduktů apod. Zodpovězením otázek získali žáci indicie, které byly klíčem k odhalení místa naleziště pokladu v podobě zdravé sladké odměny a odznáčků s nápisem Eco Hero. Poklad nakonec žáci společně objevili v městském informačním centru.